Σάββατο 28 Ιουλίου 2007

Το ποίημα


Με γράμματα ομοιόμορφα,
γράμματα σμιλεμένα,
γράμματα ταξιδιάρικα
και ονειροπαρμένα,
σερνότανε το ποίημα
το κατακαημένο,
κι απ’ του αγέρα τη δύναμη
ήταν παραδαρμένο.

Φύλλο τετραδίου σχολικού,
ολίγον κιτρινισμένο,
με μπλε μελάνη μαγική
και δάκρυα ποτισμένο.


Κατρακυλούσε άχρηστο
στην Απλοταριά* στη Χίο
σε πλήθος αστοιχείωτους,
ποιήσεως στοιχείο.


Μερικοί ρίξανε μια ματιά
περιφρόνηση γεμάτη,
σαν να ‘τανε ζητιάνος,
που χέρι απλώνει παρακλητικά
ζητώντας ικετευτικά
ενός ψωμιού κομμάτι…

Και δυο τρεις άλλοι βέβηλοι
το κλώτσησαν στην πάντα.
Το εμπόδιο να ξεφορτωθούν
μια και καλή για πάντα.


Και ω! του θαύματος, μα ναι!
Τύχη Τζακποτ και Τζόκερ!
Το ποίημά μου πρόσεξε
ένας σοφός walker!


Το σήκωσε μ’ ευλάβεια,
το διάβασε σε βάθος
και ένιωσε του ποιητή
το φλογερό του πάθος.

(που
χτίζει σε στίχο σιωπηλό
τα συναισθήματά του
μα είν’ άτεχνα κι απορρίψιμα
τα στιχουργήματά του.)

Το έβαλε στην τσέπη του
το ποίημα, το «γλυκό» μου.
Θα μπορούσε να ‘ναι, σκέφτηκε
και ποίημα δικό μου…


*Η Απλοταριά είναι ένα πράμα σαν την Ερμού, αλλά σε "μινιατούρα"...

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα.
Έτσι είναι η τέχνη.
Ανήκει σε όλους, όχι μόνο στον δημιουργό της.

«Φεγγαρολαμπερούσα» μου και της καρδιάς μου λαύρα,
άνοιξε τα ματάκια σου τα πλουμιστά και μαύρα.

Με αυτόν τον στίχο ερωτεύτηκα και (κυρίως) ονειρεύτηκα.
Αυτό που κέρδισες είναι η εκτίμησή μου και την ευχή μου να συνεχίσεις να "καλλιεργείς" το πνεύμα και την ψυχή μου.

Ζ.Ζ

Ανώνυμος είπε...

Γεια! Πολύ πολύ ωραίο Πόλυ (Μου αρέσει να βάζω πολλά πόλυ-πολύ μαζί! Πλάκα δεν έχει;) Ετσι είναι... Η τέχνη δεν είναι για την τέχνη και τον δημιουργό της, η τέχνη είναι για τον άνθρωπο. Κάποιος θα την περιφρονήσει, κάποιος θα την κλωτσήσει αλλά και κάποιος άνθρωπος θα την αγκαλιάσει. Και αυτός θα είναι ένας πραγματικά καλός άνθρωπος. Γιατί γίνεται ένας ανθρωπός που αγκαλιάζει την ουσιαστική τέχνη και η επαφή με αυτή τον συγκινεί βαθιά να μην είναι καλός;;;;;;;; Ειρήνη-΄Λλεξ: 1-0

Alex the Walker είπε...

@Ζ.Ζ

1)Σ' ευχαριστώ που εξακολουθείς να με διαβάζεις... Αρχικά, νόμιζα ότι μου έγραφες σχόλια μονάχα για "παρηγοριά" και όταν είδες ότι μου γράφουν κι άλλοι σταμάτησες.
2)Αυτό το ποίημα που σχολίασες δεν το έχω βάλει σε κατηγορίες. Ακόμα δεν ξέρω πού να το κατατάξω. Μάλλον θα πρέπει να φτιάξω μια καινούρια κατηγορία...
3)Ωραία υπογραφή. Σαν διπλός Ζωρό!

@Ειρήνη
Ωραίο αυτό που είπες: "Όχι η τέχνη για την τέχνη, η τέχνη για τον άνθρωπο".
Αλλά μετά μου τα χλάς και μου λές για καλούς ανθρώπους. Πρέπει επιτέλους, Ειρήνη μου, να καταλάβεις ότι δεν υπάρχουν καλοί άνθρωποι...

paranoia είπε...

Ακομα μια δημιουργια του αλεξ;

Λοιπον σχετικα για τους καλους ανθρωπους δεν θα σου πω τιποτα, ετσι κι αλλιως νομιζω οτι το κανεις και επιτιδες πια...

Ειρηνη συμφωνω! Η τεχνη ειναι για τον ανθρωπο!

Συνεχιζε αλεξ την τεχνη σου κι εμεις ειμαστε εδω...

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα Άλεξ!
Θα μου επιτρέψεις να προσθέσω ανάμεσα στον 2ο και τον 3ο στίχο αυτό:

"Ήταν γραμμένο χρόνια πριν,
σε μια άκρη ξεχασμένο,
την λησμονιά για ρούχο του,
στις λέξεις φορεμένο..."


Άλεξ, απίθανο!!!
Γλυκό όσο χρειάζεται, με τις κατάλληλες δόσεις χιούμορ και όμορφες λέξεις φορτωμένο...
Μπράβο σου Άλεξ...
Μην σταματάς....

Καλή συνέχεια στο καλοκαίρι σου....

Alex the Walker είπε...

@paranoia

Τα περι καλών ανθρώπων θα τα συζητήσουμε σε μελλοντικό μου post. "Συνέχισε Αλεξ την τέχνη σου κι εμείς είμαστε εδώ..." Τι άλλο πια να ζητήσω αφού έχω αυτό;

@Νίκος Περάκης
"Αλεξ απίθανο"
Αφού το λες εσύ, έτσι θα 'ναι! Σ' ευχαριστώ, Δάσκαλε.

iLiAs είπε...

Συνέχισε να δημιουργείς στο μυαλό σου, τίποτα δε χάνεται.
Να 'σαι καλά!